Konrad Administrator
Dołączył: 20 Kwi 2006 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:23, 21 Kwi 2006 Temat postu: Jak wygląda rejestracja i ubezpieczenie oldtimerów |
|
|
Niezależnie od tego czy oldtimera kupiliśmy w kraju czy sprowadziliśmy z zagranicy musi zostać zarejestrowany i ubezpieczony. Z autem kupionym w Polsce jest o tyle prosta sprawa, że przerejestrowujemy je na siebie, otrzymujemy nowe żółte tablice przeznaczone dla aut zabytkowych i koniec. Bardziej skomplikowana procedura nas czeka w przypadku auta sprowadzonego. Wówczas samochód jest w kraju rejestrowany pierwszy raz, a to oznacza, że musi przejść badania techniczne. Badania takie wykonują okręgowe stacje kontroli pojazdów lub Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Stan pojazdu musi być zgodny z przepisami z jego roku produkcji. Jeżeli jednak chcemy poruszać się nim po drogach publicznych to jego wyposażenie musi być zgodne z obowiązującym obecnie w przepisach ruchu drogowego. Chodzi tu przede wszystkim o migacze lub oświetlenie, którego mogą nie posiadać auta z początków motoryzacji.
Zarejestrowany pojazd musi być oczywiście ubezpieczony. Także w tym względzie przepisy uległy pewnej liberalizacji. Wiadomo, że oldtimery dysponują często ogromnymi silnikami, a to wiąże się z dużymi kwotami obowiązkowego ubezpieczenia OC, które opłacane jest od litrażu jednostki napędowej. Niektórzy posiadacze oldtimerów trzymają swe cacka przez cały rok na własnej posesji, a na drogę publiczną wyjeżdżają rzadko, a mimo to musieli płacić za cały rok. Zmiana przepisów pozwala na ubezpieczenie pojazdu zabytkowego, który jest wpisany do księgi inwentarza muzealiów, na określony czas nie krótszy jednak niż trzy miesiące.
Post został pochwalony 0 razy |
|